BISNES PLAN ADIDAS



Bisnes Plan Adidas Tahun 2015

• Kumpulan merancang pertumbuhan jualan sebanyak 45% kepada 50% kepada € 17 bilion pada tahun 2015
• Bottom line berkembang lebih cepat daripada garis teratas dengan pendapatan kadar pertumbuhan tahunan terkompaun sebanyak 15% setahun
• Operasi margin untuk mencapai 11%
• Sasar berdasarkan portfolio jenama yang kukuh dan tidak dapat ditandingi

Herzogenaurach - Kumpulan adidas hari ini membentangkan rancangan 2015 perniagaan strategik pada Hari Pelabur di Herzogenaurach, Jerman. Dinamakan "Route 2015", rancangan itu bertujuan mengembangkan perniagaan Kumpulan adidas keseluruhan berbanding 2010 keputusan yang dijangkakan sebanyak 45% kepada 50% pada tahun 2015.

  1.  Kumpulan merancang untuk meletakkan asas bagi kepimpinan dalam industri barangan sukan oleh outgrowing pesaing utamanya dalam tempoh lima tahun akan datang. Kumpulan sasaran tahunan terkompaun kadar pertumbuhan perolehan sebanyak 15% dan mahu untuk mencapai margin operasi sebanyak 11% mampan menjelang 2015 selewat-lewatnya.

Sebagai sebahagian daripada pelan perniagaan strategik, adidas dan Reebok mengambil kedudukan yang jelas di pasaran. Walaupun adidas disasarkan pada sukan kompetitif dengan bahagian Sport Performance berdasarkan inovasi dan teknologi, dan ke arah gaya hidup sukan dan pengguna fesyen dengan pembahagian Gaya Sukan, Reebok akan menjadi jenama kecergasan dan latihan untuk sukan yang aktif dan kasual.


Kawasan dalam adidas dan jenama Reebok yang telah dikenal pasti sebagai penyumbang utama kepada pertumbuhan mampan bagi Kumpulan adidas termasuk
• mewujudkan Reebok sebagai kecergasan terkemuka dan jenama latihan;
• mendapat jualan dan penguasaan pasaran dalam berjalan dan kategori bola keranjang dalam pembahagian adidas Sport Performance;
• memperluaskan adidas Gaya Sukan dalam perniagaan fesyen cepat dengan NEO
• mengetuai industri dalam bidang penyesuaian dan interaktiviti.

Pelan perniagaan strategik merupakan pelan yang paling komprehensif Kumpulan adidas pernah dibentangkan, menggabungkan semua jenama, saluran jualan dan fungsi Kumpulan di seluruh dunia.