KUNCI
UTAMA KEPADA KEJAYAAN
Kunci
kepada kejayaan adidas 'faktor kejayaan termasuk kekuatan dalam bekalan pengurusan
rantaian, teknologi canggih,rangkaian runcit yang kukuh dan pengiklanan yang
berkesan.India menyediakan kelebihan dari segi buruh yang lebih rendahkos dan
tenaga kerja berkemahiran tinggi. Walau bagaimanapun,menarik dan mengekalkan
orang yang tepat adalah cabaran dalam pasaran kerja yang sangat kompetitif.Peruncit
sanggup untuk melabur wang dalam menubuhkan bilik pameran tetapi secara umumnya
kefahaman mereka peruncitan adalah miskin.Pendekatan yang tertumpu kepada
pasarandan sokongan daripada syarikat indukadidas memasuki India dengan
pemasaran agresif kempen.
Ia
dibawa masuk ikon sukan India SachinTendulkar dan Leander Paes untuk menyokong
jenama.Syarikat induk telah sangat menyokong.Pihak pengurusan atasan mempunyai
kepercayaan dan komitmen bahawa ia akan mengharungi awal membuat kerugiantahun,
sebelum India boleh mendapatkan massa kritikal danmenjadi operasi yang menguntungkan.Persatuan dengan acara sukan membantudalam membina kesedaranadidas
telah mempromosikan sukan seperti tenisdan kriket di pelbagai syarikat
levels.Theagresif menggalakkan tenis di India sebagai sebahagian daripadafirma
strategi untuk memacu pertumbuhan dengan mengenal pastidan membangunkan sukan
prestasi utama di India.Ia menggalakkan tenis di tiga peringkat - pengiktirafanbakat-bakat
muda melalui penajaan biasiswa,dan persatuan dengan acara tenis utama dalamnegara
dan pelancaran prestasi tinggi sukan tenis.