KUNCI UTAMA KEJAYAAN


KUNCI UTAMA KEPADA KEJAYAAN


Kunci kepada kejayaan adidas 'faktor kejayaan termasuk kekuatan dalam bekalan pengurusan rantaian, teknologi canggih,rangkaian runcit yang kukuh dan pengiklanan yang berkesan.India menyediakan kelebihan dari segi buruh yang lebih rendahkos dan tenaga kerja berkemahiran tinggi. Walau bagaimanapun,menarik dan mengekalkan orang yang tepat adalah cabaran dalam pasaran kerja yang sangat kompetitif.Peruncit sanggup untuk melabur wang dalam menubuhkan bilik pameran tetapi secara umumnya kefahaman mereka peruncitan adalah miskin.Pendekatan yang tertumpu kepada pasarandan sokongan daripada syarikat indukadidas memasuki India dengan pemasaran agresif kempen.

Ia dibawa masuk ikon sukan India SachinTendulkar dan Leander Paes untuk menyokong jenama.Syarikat induk telah sangat menyokong.Pihak pengurusan atasan mempunyai kepercayaan dan komitmen bahawa ia akan mengharungi awal membuat kerugiantahun, sebelum India boleh mendapatkan massa kritikal danmenjadi operasi yang menguntungkan.Persatuan dengan acara sukan membantudalam membina kesedaranadidas telah mempromosikan sukan seperti tenisdan kriket di pelbagai syarikat levels.Theagresif menggalakkan tenis di India sebagai sebahagian daripadafirma strategi untuk memacu pertumbuhan dengan mengenal pastidan membangunkan sukan prestasi utama di India.Ia menggalakkan tenis di tiga peringkat - pengiktirafanbakat-bakat muda melalui penajaan biasiswa,dan persatuan dengan acara tenis utama dalamnegara dan pelancaran prestasi tinggi sukan tenis.